[Epitesz-barkacs] segedfazis ohmos?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 13., Szo, 20:30:46 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.06.13. 19:43:53 +2h-kor írta:

> Ezt értem, de meg kellett volna mérni azt is, hogy mekkora a teljesítmény,
> amikor rajta van a segédtekercs is. Megvárni, míg beáll a mérő.

azt is kipróbáltam, akkot 1300Wattot mutatott, aztán a segédet
levettem, akkor 2  lépés után 1000W majd 700W után
visszament a 400W-ra

> Nem lehet, hogy ez egy jóval nagyobb kompresszor, nem az eredeti?

eredeti, amit 25 évvel ezelőtt beletettek

> Vagy még egy hülye ötlet: rosszul van bekötve. A főtekercs szerepét a
> segédtekercsre bízták anno...

ezt én is
kipróbáltam, hogy a segédtekercset főtekercsnek tekintettem,
amíg a "relé" (a felcserélt főtekercs) rajta volt, addig ment,
levettem  róla, akkor azonnal leállt

> Ezt már ohmmérővel is ki lehet mérni. Van 3 pontod, a főtekercs két vége
> az, amelyiken a legkisebb ohm van. Ahol a legnagyobb, az a két tekercs
> vége, a közepes érték meg a segédtekercs. Így tehát megvan a közös pont.

igen, igy határoltam be a kerékpárkompresszoromat is

> eközben rendesen hűt, és nem tűzforró a kompresszor?
>
> Szóval én a legnagyobb esélyt annak adok, hogy fel van cserélve a két
> tekercs.

no, még egy ohmérővel nekimegyek, a kerékpárkompresszoromon már úgy
begyakoroltam :-)