[Epitesz-barkacs] tavihaz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 14., V, 14:40:11 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Hm... hogy is mondjam. Szerintem egy háztartás összes szennyvizét
> bőven le
> kell kezelje egy ekkora tó... lehet, hogy nem szabályos, de a legtöbb
> helyen
> ez történik, maximum előtte átfolyatják egy tisztitónak csúfolt
> berendezésen.

Nekem is egyből ilyesmi jutott eszembe. Persze kéne tudni a tó
halállományáról valamit. Pl ha van benne 5 tonna hal, és a házban lakik
0,14 tonna ember, akkor valószínű, hogy akkor se lenne probléma, ha
direktben a tóba menne ezek ürüléke. De ha ez egy sziget, akkor a
szennyvíz mehet egy gödörbe is, amiből már nem akármi jut a tóba.

Viszont a mosó- és mosogatószerek, egyéb tisztítószerek már nagyon
kérdésesek. Akármennyi hal is van a tóban, azok kintről semmit nem visznek
be. Az ember se a tóból fog táplálkozni csak, tehát már az is necces, hogy
ő kintről hozott anyagot emészt meg, viszont ez átmegy egy biológiai
szűrőn. :-) Azonban a natúr kemény vegyianyagok előbb-utóbb tutira
elszennyezik a tavat.

Tehát, ha rajtam múlna, csak valami zárt rendszerű szennyvízkezelést
(tárolást, szippantást...) engedélyeznék, ha én lennék ott a helyi
tótumfaktum.