[Epitesz-barkacs] tavihaz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 15., H, 02:35:10 CEST

vajk fekete wrote:

> ez azert lett, mert a panelban volt egy 2.2x3.5meteres szobank. azt
> akartuk, hogy
> legyen benne egy 140 szeles agy, es az agy alatt minnel tobb rakodohely.
> igazibol
> bevalt, nincs vele semmi baj, de a kovetkezo agyam rendes agy lesz...

Aha, szóval csak megmaradt.
Ha volna olyan vidéki rokon, akinél még a régifajta ágyak vannak, az
lehet, hogy tudná értékelni. :) Legalábbis nekem vannak olyan emlékeim a
nagyszüleim idejéből, de még a szüleim tesóinak az idejéből is, amikor a
tanyán aludtunk, hogy szinte úgy kellett felmászni a marha magas ágyra.
Ott nem rakodtak alá, nem tudom, miért építették olyan magasra. Talán
azért, mert ott picit melegebb volt télen, mint lejjebb?

Nem is tudom, talán skanzekben lehet ilyen magas ágyakat látni, amiket
aztán púposra megraktak ágyneművel. Amikor be volt ágyazva, talán másfél
méter is megvolt. :-) Ez még a dunyhás (dunnás) időszak volt.
Takarózott valaki ilyennel? Baromi egy találmány. Meg lehet alatta dögleni
a hőségtől, de ha véletlenül eloszlik rólam a toll, akkor könnyen
meglehet, hogy csak a huzat marad szinte, akkor meg lehet jól fázni.