[Epitesz-barkacs] elektronikus relé?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 15., H, 18:55:38 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egyszerű terhelésfüggő elektronika kapcs rajzot keresek,
> ( pl. a hűtőszekrény segédfázisrelé helyett, ami beállítható lenne )

Szerintem nem éri meg ilyet csinálni, jó az a rugós módi.
Külön kipróbálod, hogy mennyinél ejt el, és ha nem szimpi az érték, akkor
azokat a füleket, ahova a rugó fel van függesztve, lehet hajlítgatni. Ha
túl erős, lehet a rugót is nyújtani valószínűleg. Persze el is lehet
cseszni, de lehet esetleg másik rugóval is próbálkozni.

Nagyon nagy a két áram közti arány, mármint a start és a járás áramában,
akár 1:6 is lehet, szóval ha már felgyorsult a motor, emiatt leesett az
áram a névleges duplájára, jó eséllyel forogva is marad.

Persze lehet bűvészkedni elektronikával is, csak drága lesz.
Ha már bűvészkedés: én bizony beraknék valami időrelé félét. Kap a
segédtekercs 1 másodpercig delejt és kész, semmi érzékelés. Ha nem sikerül
az indulás valamiért, azt úgyis a klixon fogja érzékelni, kis kivárás,
újraindítás, és ha amúgy jó a cucc, el fog indulni.