[Epitesz-barkacs] parkolok

SirLeslie sirleslie.gm at gmail.com
2009. Jún. 15., H, 20:40:51 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Ennél a technológiánál az alapozás érdekelne, az elemek utólagos
> elmozdulásának, eltérő süllyedésének megakadályozása. Arra kellett
> valami nagy furmányt kitaláljanak.

...biztos volt komoly előkészítés, de ezt nem részletezték/nem emlékszem már rá.
Tegnap viszont a velencei Mózes gátról volt szó... 2008 körül készíthették, mert
volt egy olyan részlet, hogy azon év elején az időjárási paraméterek 20 éves
csúcsot megdöntő dagályt "generáltak": befolyt a házakba a víz... no pontosan
emiatt készül... de akkor azt mondták, hogy még évek kellenek mire üzembe lehet
helyezni. Aggódott is a főmérnök, hogy a dagály vajon milyen károkat okozhatott
az alapozásban. Az elemeket itt is úgy vontatták oda és bezony a
partról/kiépített pontkról lézeres méréssel pozicionáltak.
Sajnos ennek is csak a végét láttam már.
Itt lehet olvasni róla:
http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&rov=3&id=6104
"A hozzávetőleg 4,5 billió eurót felemésztő terv szerint 2011-re olyan mobil
gátak fogják védeni Velencét, melyek csak áradások idején korlátozzák a
hajóforgalmat. A tengerfenéken meghúzódó hatalmas zsilipek nyugalmi állapotban
vízzel vannak feltöltve, hogy aztán szükség esetén sűrített levegővel nyomhassák
ki belőlük a vizet. Ilyenkor a zsilipek aztán felbillennek és gátként
működhetnek az áradások idején. A tervek szerint 78 db, egyenként 28 méter magas
és 20 méter széles felnyíló fal zárja el Velencét a tengertől a Lido-val
egyvonalban."

"4,5 billió euró"... meg sem merem forintosítani ;-)

Laci