[Epitesz-barkacs] csoves kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 16., K, 16:38:56 CEST

Moczik Gabor wrote:

> Ha betonban acélt talál, akkor igen, ugyanígy a csigafúró is kitörik ha
> sikerül félbekapni egy másik lyukat vele...

Csak kézből. Ha lassú és kényszerített előtolás van, akkor ferde kifutás
vagy másik lyukba való bemenés nem töri el a fúrót.

Betonban a vídia azért törik, mert ütve is van, Szerintem akkor is törne,
ha úgy lenne élezve, ahogy írod. Tömör fémben bejön persze.

> Apropó, autó (hátsó) szélvédőt elméletileg lehetséges fúrni?
> Havernak van egy antenna rajta, tehát biztos, na de sima üvegfúróval?

Nem üvegfúróval, mert az egyrészt nem sokkal keményebb az üvegnél,
másrészt baromira törékeny. Én még sosem láttam üvegből fúrót. :-))

Vídiával szerintem simán megy, csak úgy kell élezni, ahogy mondod. Esetleg
jó vékonnyal előfúrni, hogy ne a csúnyán tompa él kellejen, hogy kaparjon
a fúró közepén. Pl nyákra való teljes egészében vídia fúróval, csak persze
nem könnyű dolog, mert ez is könnyen törik.