[Epitesz-barkacs] zepter vacsy vákumos tárolóedény

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 17., Sze, 09:07:05 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha egy befőttesüvegben szeretnék vákumot csinálni
> kézipumpával, milyen szelepet lenne érdemes venni?

Szerintem bármilyen szelep jó eséllyel szépen vissza fogja engedni a
levegőt. A befőttes üvegnél valami más technika a nyerő. Ha forralt holmi
kerül bele, akkor a mikro, ha nem, akkor nem tudom, talán az egész üveget
kellene úgy berakni vákuumtérbe, hogy valami súly tehető rá benne a lazán
felhelyezett kupakra, és úgy visszaengedni a nyomást. A súly (vagy akár
rugó) biztosítja, hogy meglesz valami alap erő, ami miatt az ép kupak már
zár, aztán ahogy jön be a nyomás, úgy egyre nagyobb erő nyomja rá a
kupakot az üvegre. Ha nedves is, tömíteni fog. Ki lehet venni, és rá lehet
tekerni.

Vákuumozásnál is fel fog forrni az üveg tartalma! Épp ez a lényeg, hogy
szépen ki tudja szorítani az újonnan keletkező vízgőz a levegőt az
üvegből, tehát nem kell tökéletesnek lennie a vákuumnak ahhoz, hogy
tényleg légmentes legyen az üveg, csak a forráspontig kell megszivatni. Ha
nem jéghideg a cucc, nem lesz nehéz elérni.