[Epitesz-barkacs] vakum vízszivattyúval

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 19., P, 17:25:17 CEST

Andras Suller wrote:

> Szerintem a folyamatos vízoszlopot elő lehetne készíteni ebben az
> esetben. Egyébként működhetne a dolog?

Persze, hogy működne. Egy kicsit félreértette szerintem Szepygab.
Legalábbis, ha jól értettem:
Fogok egy bojlert, vagy bármilyen más, zárt edényt, a tetején kis levegőt
hagyok, vagy akár nem hagyok. Az ajára teszek egy szivattyút, ami kifelé
nyomja a vizet. Fölötte van a víz, szóval mindenképpen tud szívni.

Ha a szivattyú képes vizet felnyomni pl 15 méterre, akkor ebben az
elrendezésben valszleg egész jó vákuumot képes csinálni a bojler tetején.
Ugyanis neki csak 0,1 barig kell tudnia szívni, a maradékot a vízoszlop
(legyen 1 méter) oldja meg.

Szóval így még akár fel is lehetne forralni a vizet a bojlerben.

Ha még tetézem azzal, hogy a szivattyú pár méterrel (pl 4 méterrel)
lejjebb van, tehát elég neki 0,5 barig juttatnia a szívó oldalát, akkor a
bojler tetején már meglesz a hőmérsékletének megfelelő gőznyomás, tehát
felforrhat. Az ide jövő cső, ami normál esetben a melegvíz kimenő csöve,
alkalmas lehet arra, hogy kisebb térfogatú akármiket leszívjon pár
millibárra.

Persze ehhez az is kell, hogy a szivattyú járókerekének a tömítése képes
legyen az ott lévő, szokatlan irányú nyomásnak ellenállni. Vagy nem is
biztos, hogy szokatlan az az irány.