[Epitesz-barkacs] rozsdamentes hegesztés, forrasztás ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 22., H, 21:07:16 CEST

Pataki István wrote:

> forrasztott felületen teljesen ezüstnek tűnő forraszra is csak
> annyit találtam a gyártónál, hogy "magas ezüst tartalmú".
> Tehát ötvözet, de az összetételét nem tudom.

Nos, találtam egy anyagot:

http://www.koves-forcon.hu/termekek/rothenberger/media/06%20fejezet.pdf

Ebből nekem a végén (34. oldal elején) lévő lehet nekem a kép alapján. A
jobb oldali, világos sárga bevonatú.

Itt a pontos összetétele is megvan:
29-31% ezüst,
4,7-5,3% foszfor,
19-23% kadmium,
27-29% réz
a többi (16%) cink.

Franc gondolta volna. Majd meg kell mérnem a vezetőképességét, mert pár
helyen úgy használtam, mintha tényleg ezüst lenne, mert úgy hívták, ahol
vettem.

Látom, hogy a maximális ezüsttartalmú forraszban is max 40% körüli az
ezüsttartalom.

Különben is, tudthattam volna: a színezüst alig több, mint 123 fokkal
alacsonyabb olvadáspontú csak, mint a réz. A manganinét nem találtam, de
az elég közel lehet a forraszanyagéhoz. Acetilénnél óvatosan kell bánnom
vele.