[Epitesz-barkacs] rozsdamentes hegesztés, forrasztás ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 22., H, 21:33:23 CEST

vajk fekete wrote:
> a 650fok koruli olvadaspontuak akar 50-55% ezustot is tartalmazhatnak.

Lehet. Én arra az anyagra próbáltam rátalálni, ami nekem van. Bevonatos
ezüstforrasz vagy ilyemi volt, amit beírtam a keresőbe, ekkor találtam ezt
a pdf-et.

Ezek után viszont, miután cinktől a rézen át a jóisten is van benne, már
nem vagyok benne olyan rohadt biztos, hogy alkalmas arra, amiről itt szó
van. Tehát akár arra, hogy ne oldjon ki belőle a szénsav semmit, de
leginkább az élelmiszeripari alkalmazástól bizonytalanodtam el. A tiszta
ezüsttel nem lenne bajom, mert abból evőeszközöket is szoktak csinálni.

Ugyanakkor ivóvíz rézcsöveket lágyforrasztással (tiszta ón) szoktak
forrasztani. Vagyis a réz meg az ón megfelelhet. Asszem ezt a szakmát nem
fogom kitanulni. :-) Mármint, hogy mi jó élelmiszeripari alkalmazásra.