[Epitesz-barkacs] tetőtér beépítés

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2009. Jún. 24., Sze, 10:50:34 CEST

hali

egy évek óta félbehagyott tetőtér beépítést kellene befejeznem még a
hátralévő életemben.

már évekkel ezelőtt ott akadt el a dolog, hogy hogyan kötöm össze a falakat
az áthidaló gerendákkal. (nem csak ez volt a leállás oka, de ezt most
hagyjuk)

nagyvonalakban a következő a helyzet : (minden méret cm-ben)

120as térdfalak, rajta 15*15 talpszelemen erre rátéve egy sátortető amin
bramac betoncserép (tehát jó nagy súly), a födémtől számítva kb. 260
magasságban 5*15ös fogópárok kb. 600 hosszban (vagy szélességben ?).
a gerendák és fogópárok találkozásánál 15*15 gerenda a tető teljes hosszában
ami oldalanként 3 helyen alátámasztva 8*8 zártszelvénnyel. ezek úgy
elhelyezve, hogy pont a válaszfalakba essenek.

a válaszfalak kb. 220ig felrakva 10-es ytongból.

namost ha felhúzom az falakat a fogópárokig és hozzákötöm fixen, akkor a
tetőmozgása átmegy a kis válaszfalakra is és idővel vagy akár egy nagyobb
szélvihar után természetszerűleg ki fogja törni a falakat és mozogni fognak,
aztán évek kérdése mikor esnek szét a válaszfalak.

ha nem húzom fel és felül semmi kiékelés nincs akkor mi tart meg egy 300
hoszzú 10es válaszfalat attól, hogyha valaki nekidől vagy véletlenül neki
esik vagy bever egy nagyobb szöget a falba akkor az ne lengjen be és
repedjen meg és/vagy ne dőljön ki ?

az első gondolat az volt, hogy szög vas a fal tetejére és szögvas a
fogópárokra a falon lévőkre merőlegesen így mivel csak egy-egy pontban
érintkeznek így el tud mozdulni a kettő egymáson

aztán gondoltam arra, hogy a válaszfal utolsó sora alá befalazok vagy a
legtetejére ráerősítek egy laposvasat ami az összes válaszfalon végig megy
és összehegesztem őket a találkozási pontoknál és ekkor egyáltalán nem kötöm
a tetőszerkezethez, csak purhabbal vagy gipszkartonnal.
de ez nem tűnik olyan szakszerű megoldásnak, de szerintem adhat valami
szilárdságot.

érdekes, hogy a 8*8 zártszelvények befalazásánál semmilyen mozgási repedés
az elmúlt 6 évben nem történt.
így nem értem a dolgot, nem mozog a tető egyáltalán ? vagy annyira rugalmas
a ytong, hogy fel tudja venni a tető mozgását ?

szóval kérdésem hogyan szokták ezt a problémát megoldani szakszerűen vagy
inkább úgy, hogy az elkövetkező 30 évben ne legyen vele gond ?
(ez idő után már nem biztos, hogy érdekelni fog :)

köszi