[Epitesz-barkacs] a marháktól van az üvegházhatás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 24., Sze, 15:44:46 CEST

Zsolt wrote:

> szóval írtsuk ki a marhákat, hogy többet járhassunk autóval, vagy
> húzzunk
> maszkot a fejükre és mindjárt meglesz az új gázutánpótlás :)))
>
> Ti hogy vélekedtek erről a marhaságról ?

Jó lenne a mennyiségeket is tudni.
Meg azt is kéne tudni, hogy más, akár vadon élő állatok mennyi metánt
bocsátanak ki. Úgy egyáltalán, nem lenne rossz, ha mielőtt bárki bármilyen
véleményt mond, képbe jönne a földi metánforgalomról. Annak semmi értelme,
hogy oltári baromságokat elkövessenek, hogy 0,00001 ezrelékkel csökkenjen
a metánforgalom. (Csak úgy írtam egy számot.)

A másik dolog: ha tényleg nagy szerepe van az ember által tenyésztett
szarvasmarhák metántermelésének, ez is oda vezet, hogy túl sokan vagyunk.
Ugyanis nyilvánvalóan a tenyésztett mindenféle állatok (beleértve a
halakat is) létszáma, tömege arányban áll azon emberek létszámával, akik
meg akarják enni őket, vagy a tejüket akarják meginni.

Szóval ez is csak egy szelete az ember túlszaporodásából keletkező
károknak. Vajon hány ilyen sorolható fel, hány olyan, aminek súlya is van
a földi élővilágra?

A témához: ha tényleg gubancos a dolog, ki lehet fejleszteni olyan
masinériát, ami a tehén gyomrában keletkező metánt szelektíve begyűjti,
aztán belejuttatja a gázhálózatba. Ha ez tényleg ilyen mértékű, hogy már
huhogni is lehet miatta, a dolog akkora horderejű lehetne, hogy talán a
fosszilis gázkitermelést is be lehetne rekeszteni (az is főleg metán). Ez
a metán megújuló, tehát nem lenne a környezetre káros az elégetése.

Egyik megoldás, hogy a kilehelt metánt kell megfogni valahogy, a másik
meg, hogy bele kell ügyesen operálni az állat gyomrába egy csövet, ami
szépen kiszippantja onnan a metánt, és egy pici kompresszorral a tehén
hátára kötött tartályban nyomja. (Robotizált energiatehén. :-) ) Az
állatgondozó pedig rendszeresen cseréli a palackot. :) Valamint a
gáztársaság köteles átvenni az így előállított metánt, kb úgy, ahogy az
egyedileg megtermelgetett kis áramokat is az áramszolgáltatók. Persze arra
is kell valami technikát kitalálni, hogy nehogy levegőt akarjon a paraszt
metánként eladni. Rossz keverési arány mellett még a csőhálózat robbanása
is előállhatna.