[Epitesz-barkacs] porszivo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 24., Sze, 17:42:56 CEST

Meghökkentő tapasztalat:

Ki kellett a porszívóban cserélni a csapágyakat, ezért miszlikre kellett
szedni. Amikor meglettem, csak úgy natúrban, már rajta a turbinával
bekapcsoltam. Óvatosan, jól lefogtam...

A turbina rész burkolatát fogtam, és azt éreztem, hogy azonnal meleg lett,
több, mint 40 fok, az biztos. Ennyi idő alatt a motorból nem juthatott oda
a meleg, főleg, hogy ez a szívó oldal, a motoron megy át a levegő innen.

Szóval ez vagy légsurlódás, vagy (ez a valószínűbb) a kerék pereménél
nagyobb a nyomás, és az összenyomott levegő adiabatikus felmelegedéséről
van szó, vagy hát mindkettőről. Azért jól meglepődtem.