[Epitesz-barkacs] porszivo

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 24., Sze, 20:09:44 CEST

Mágus Bérprogram Demo  <magus.demo at dpg.hu> 2009.06.24. 20:01:20 +2h-kor írta:

> akkor a Philips Stirling-témája érdekelne, ahol egy motor hajtja
> a hűtő-fűtő részt

Stirling-hűtőgép

A Striling-motor működése megfordítható: ha a tengelyt forgatjuk, a kamrákon hőfokkülönbség mérhető. Az első Stirling hűtőgépeket a Philips fejlesztette ki az 1950-es években és többek között cseppfolyós nitrogén gyártáshoz használták. 1990-ig több típust készítettek, ekkor feloszlatták a vállalatot, helyébe a Stirling Cryogenics & Refrigeration BV-ot alapították, mely ma is termel. Érzékelők hűtésére sokféle kis Stirling hűtőgépet használnak.