[Epitesz-barkacs] porszivo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 24., Sze, 23:07:46 CEST

vajk fekete wrote:
> nemtudom hogy milyen belul, de gyanitom hogy nem. hiszen az felszed
> homokot, port
> mindent, pillanat alatt kinyirna a motort.

Mármint melyik? Ez, amit most javítottam, ez biztros, hogy a motoron
szívja át a levegőt. Annyira apróra szétszedtem, hogy az alkatrészeket le
is tudtam mosni.

Hogy aztán a tied milyen, azt nem tudom, de van egy gyanúm: nem nagyon
csinálnak másmilyet, azon egyszerű okból, hogy a motor hűtésére kell a
bazi légáram. Tehát, ha a beszívott poros levegő a szűrés után is elkerüli
a motort, akkor kell legyen egy másik ventillátornak, nem is kicsinek, ami
hűti a motort.

Szedted már szét azt a krachert vagy mit? Vagy csak belekukucskáltál a
likakon?

Most kissé átalakítottam az enyémet. Ugyanis a kimenő levegőben is volt 2
szűrő is. Az egyiket már régebben kiszedtem, és valahova úgy elraktam,
hogy nem is tudom, hol van. A másik a motort vette körül. Az a célja, hogy
a porszívóból ne tudjon kijönni poros levegő, ami valahogy mégis átjut. Na
ennek semmi értelme, mert a beépített szűrő eszméletlen poros volt. Most
csak a portartály (ez nem porzsákos) van, utána annak a finomszűrője, meg
a tartály utáni szűrő, ezek mind kiszedhetők, moshatók. A motor ezennel
tök szabad, sűrített levegővel ki tudom fújni járás közben a réseken
keresztül. Műhely viszonyok között amúgy se gáz, ha az első pillanatban
esetleg kifúj magából némi port.