[Epitesz-barkacs] porszivo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 25., Cs, 12:24:25 CEST

vajk fekete wrote:
> az alkatresz mindig dragabb. legjobb szerintem szerezni olyan komplett
> gepet, aminek
> mas baja van, es ezert kidobnak. en is igy csinaltam :-)

Á, ez tiszta lutri. Szerintem, ha valaki kialakít egy komplett központi
porszívó rendszert, annak csak a csövezése, alkatrészei jóval drágábbak
lesznek, mint mondjuk 2 ilyen motoros turbina.

Másrészt azt láttam korábban, hogy még mindig olcsóbb ebből kettő vagy
három, mint egy ipari, ennek megfelelő légszállítású és nyomású radiális
ventillátor. Pedig az ménkű egyszerű szerkezet(nek tűnik), egy aszinkron
motor, meg a ventillátor rész, és a nyomást az szabja meg, hogy ez mekkora
átmérőjű, kialakítású. Nem kell pörgetni olyan veszettül, mint a kis
porszívó masinát. Lehet, hogy az anyag sok benne, nem tudom, vagy tudják,
hogy ahova beéptésre kerül, az a rendszer eleve sokmilliós... szóval el
vannak szállva az árak. Az is igaz, hogy egy ilyen aszinkron motoros gép
jóval megbízhatóbb, talán háztartási szinten örökéletű.