[Epitesz-barkacs] porszivo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 25., Cs, 12:34:21 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Sztem egy olyan hordoba, amit Vajk csinalt, valahol vizet permetezve,

Ez az esőztetős módszer biztos, hogy működik, de az is biztos, hogy nagyon
nagy méretűnek kell lennie. Láttam már galvánüzemben ilyet. Nem simán
esőztetős móka volt, hanem valami kis lamellák is mozogtak... jó drága
szerkezet lehetett.

> Esetleg ugy, hogy egy textilen atszivva a poros levegot, es a szivo
> oldalon folyadekkal veretni is le egybol a megragadt szmotyit...

Vizes textilen nem biztos, hogy át akar menni a levegő.

Nekem meg az a hülye ötletem támadt, hogy nagyobb felületű, lapos edény,
amibe a kifújt levegő szét van osztva sok végpontra. Víz alatt fúj, de nem
nagy vízoszlop magasságot kell legyőznie. Durva sóderrel van megtöltve, az
egész hóbelevanc úgy nézne ki működés, közben, mintha forrna. A sóder
segít abban, hogy ne tudjon egyből kipufogni a poros levegő a víz
felszínére nagy légbuborékok formájában. A tetején úszik el a poros víz, a
kavicsok meg nehezebbek lévén, nem úsznak el.

A rendszernek lehet akár tök zárt légtere is. Ha mégis kijut a levegőbe
por, az nem tud onnan távozni. A vízkijárat a vízszint alatt lenne
valamivel. Az edény falát időnként le lehet mosni slaggal, miközben lent
ugyanúgy áramlik a víz. A kavics a működés során nem koszolódna be, mert
folyton mozogna az áramló vízben.

Ötletelni biztos tudunk, de mik lehetnek a tények? :-)