[Epitesz-barkacs] pok a falon -akác

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 25., Cs, 13:28:08 CEST

Acs Gabor  <agabor at electrodesign.hu> 2009.06.25. 13:01:51 +2h-kor írta:

> Hamár a hasogatott akác szóba került. Múltkor láttam egy telken nagyon
> szép vastag akácfákat. Ami nekem úgy spontán nőtt, azok még max. 3-4
> méter magasak, és pár ujjnyi a törzsük. Van ezekből többféle típus is,
> vagy jellemzően mindegyik megnő ilyen vastag, nagy fának? Mert arra
> gondoltam, meghagynék nőni párat tüzelőnek, annyira igénytelen növény,
> mindent kibír. De ha a magoncok ilyen kis satnyák maradnak örökre, akkor
> mennek a levesbe már most. Vagy tudtok ajánlani más fát, ami hasonlóan
> strapabíró, nagy a fűtőértéke, de még gyorsabban nő?

az akácfánál gyorsabban növő az ecetfa, a környékünkön tarvágás után az
ecetfatörzseket  otthagyták, ( akkor 2 konténernyit össze is szedtem :-) )

a kazánban ugyanolyan jól elég, ha a telkeden van, onnan el nem lopják
( mert amíg a környéken van akác, a tiedé megmarad :-)  )

az erdészetek pl. tarvágás után a gyökereket ott hagyják, egy lánctalpas
egy "késsel" megnyesi a gyökereket, az emiatt gyorsan újra hajt, és
következő években ritkítják