[Epitesz-barkacs] csotores

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Jún. 26., P, 13:03:30 CEST

jhidvegi írta 26 Jun 2009  12:49 levelében:
> Lehet, hogy ha mégis berakna egy ilyet a srác, akkor azt fölé lehetne
> állítani a normál, szokványos nyomásnak, ha ez persze lehetséges.
Azzal elveszted azt az előnyét, hogy nyomásstabilizátorként működik.
Tényleg kéne egy bejövő nyomást mérni.

> Inkább azt a célt szolgálná, hogy ha bármi okból mekkńdik a hálózatott
> mondjuk 12 barral, azt lekezelje. Néha tapasztalom itt legalábbis,
> hogy feltńnŃen nagy a nyomás. Mérni még sosem mértem.
A vízhálózatnak van egy olyan tulajdonsága, hogy komoly, ütésszerű
nyomáscsúcsokat tud produkálni. Ez a "kosütés" a nagy csöveknél, akár
azok törését is okozhatja. Jellemzőően a hirtelen elzáráskor
jelentkezik, az áramló víztömeg tehetetlensége miatt. Háztartási
hálózatban a wc-öblítők, tartályok szoktak ilyen okozni. Ilyenkor
kellemes egy ivóvízre készült tágulási tartály a rendszerben.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu