[Epitesz-barkacs] Klima - mar megint es meg mindig

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 27., Szo, 17:17:15 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Jogos.
> Én splitben és rejtett kültéri elhelyezésben gondolkoznék.
> Pl. valami kamrában, padlástéren, a falon belül, és légcsatornákkal
> vezetni a levegőjét.

Nekem is ez jár a fejemben, hogy valamikor az összeset feltelepítem a
padlásra, ott egy lezárt térbe, ahol csak azt kell megoldanom, hogy
valahonnan be tudjon menni a külső levegő, illetve a kültérik légkijáratát
direktben kicsövezni. Csak még semmi ötletem nincs arra, hogy ezt a ferde
tetőn át hogy kéne megoldani. Lehet, hogy a kijáratokat összecsövezve a
tűzfalon át megoldom, de a bejövő levegőnek máshonnan kéne jönnie.

A helyiséget pedig hőszigeteléssel leválasztom a környezetétől.

> persze megérne egy külön számolgatást, hogy a beruházást és a
> nyaralóban várható ritka használatot is számolva, érdemes-e
> hőszivattyús fűtésben gondolkodni?

Akkor érdemes, ha viszonylag kis elektromos betáp van, és néha, nem 1
napra kint is szeretne valaki tartózkodni. Valamint a fagymentesítés ezen
módja is átgondolandó, lehet, hogy nem túl drága megoldás klímával néhány
fokon tartani az egészet. Nyaralóban mondjuk elég nehéz lenne a kültérit
elrejteni.

Ugyanez persze direkt villannyal megoldható, de legalábbis a fagymentesen
tartás költségeit illetően szkeptikus lennék.
(Vannak már napkollektoros fagymentesen tartó kütyük is, na de magyar
viszonyok között nyaralóban telepített napkollektor? Hát minimum
céltáblának használnák pl a kollektorcsöveket pl kuglinak. Ki tudja egy
dobásra a legtöbb csövet eltörni...