[Epitesz-barkacs] csotores

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2009. Jún. 28., V, 00:52:26 CEST

Sziasztok!

Én tartályként egy 160cm hosszú 2"-os függőleges csövet tettem
a mosókonyhába. Erre csatlakozik a mosógép és a mellette lévő
helyiségben a WC öblítőcsap. Utóbbi csak egy 1"-os golyóscsap
(szelep?) hosszú karral. Az összekötő részt 3/4-essel
szereltem, de végül a 2"-os alá be kellett tenni egy 1/2-es
szűkítést, különben egy határozott csapnyitásnál megvolt a
lábmosás is :). Így teljesen korrekt, csak kb. fél évenként
fel kell tölteni a "tartály" tetején levő légbeeresztő
csappal, mert elfogy a légpárna. Indulásként 2,6 liter vizet
tárol. Az öblítőcsap kb. 8 év után elkezdett szivárogni, ki
kellett cserélni. Amikor nem volt nyomás alatt, a nyitókar már
a saját súlya alatt lefittyedt, olyan könnyen járt.

Beszerelés után volt egy olyan meg nem erősített gyanúm, hogy
a hálózati nyomásingadozások miatt oda-vissza hintázó víz
talán nem egyformán forgatja oda-vissza az almérőt, ezért
beiktattam egy visszacsapó szelepet. Utána nem tapasztaltam,
hogy a főmérő kevesebbet mérne mint az almérő. De lehet, hogy
csak hibás leolvasás volt.

Üdv
pi