[Epitesz-barkacs] Mai családi kör

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 29., H, 06:53:35 CEST

Acs Gabor  <agabor at electrodesign.hu> 2009.06.29. 02:00:15 +2h-kor írta:

> Nagyon sok esetben az úgy van, hogy lehetne, csak ami van, azt nem
> fogadja el az illető.
> Az egyik variáció: 'igaz, valamivel kevesebb a segély, de ezért én nem
> fogok szalkára bejárni'
> A másik: 'nem azért tanultam x évig, hogy...'
>
> Volt egy haverom, az nappal járt a konziba (vagy minek híjják, az a
> komolyzenei kiképző), éjjel meg belet lapátolt a vágóhídon. Egyfelől
> rinyálnak a népek, hogy én aztán nem fogok adminsztrátor lenni
> felsőfokúval, másrészt meg nem találsz egy vízvezetékszerelőt, de még a
> multik sem tudnak már magyart találni a kétkezi melóra.

vannak, akiknek önértékelési (pszicho) gondokat okoz, ha legalább egy dr.-t
nem biggyeszthet a neve elé

> Én pl. úgy lettem vasipari munkás, hogy a veszélyességi pótlék,
> műszakpótlék, melegüzemi pótlék stb. miatt kb. kétszer annyit fizetett,
> mint a hangmérnöki állás, ami várt a TV-nél, és kellett a pénz.

igen, ez a "kellett a pénz" ismerős

> Akkor Neked geológus a tanult szakmád?

a geológiai technikumban érettségiztem, érdekelt is, de más külső okok miatt
"városlakó maradtam". Azután "szűk spektrumnak" éreztem, mert
2 évenként 1 magyart képeztek az ELTE TTK-n, és a "Magyar Állami Földtani
Intézet" volt a "geológus-technikusok temetője"

emiatt munka mellett jelentkeztem az Építőmérnöki karra (BME), mert mégiscsak
a "föld közelében (pl talajmechanika)" maradhatok, de a "túl
elméleti" rész ( "a számítási képletben az  yyy tényező miért 3,14 és nem 3,15 értéket kap")
annyira nem izgatott, és a gyakorlati szempontokra koncentráló győri főiskolán végeztem.

azután más okok irányváltásra késztettek....