[Epitesz-barkacs] Mai családi kör

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 29., H, 13:37:39 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.06.29. 13:19:42 +2h-kor írta:

> Ja, bocs. Azt hittem, hogy úgy jártál kicsiben, mint a munkácsi vagy
> milyen parasztember, aki több állam polgára is lett az élete során
> anélkül, hogy a lábát kitette volna a falujából. :-)

szerencsémre ilyen azért kimaradt az életemből :-)

jól emlékeztél:

Kárpátalja a magyar állam területe volt a honfoglalástól 1920-ig. Több, mint ezer évig volt magyar föld. A !!!!
határváltozás következtében az itt élo magyarok öt állam polgárai voltak a XX. század folyamán, anélkül, hogy egyszer is helyet változtattak volna. A trianoni diktátum következtében Kárpátalját Csehszlovákiához csatolták. 1939-ben visszacsatolták Magyarországhoz. A bevonuló szovjet hadsereg 1944-ben elfoglalta Kárpátalját, és ezzel megkezdodött egy újabb szomorú tragédia az ott élo magyarok életében.
!!!!

1944 november 26-án megszervezték a Kárpátontúli Ukrajna népbizottságainak elso kongresszusát Munkácson a "Peremoha" (=gyozelem) moziban. Errol az eseményrol nem sokan tudtak. Nem volt hivatalosan kiírva. A legfiatalabb delegátus, Marija Sztudenyak, csak 17 éves volt. Ismert az a tény, hogy a delegátusok közül sokan azt sem tudták, miért hívják oket a gyulésre. A gyulést egy katonatiszt vezette, géppisztolyos katonák felügyelete mellett. A tagokat az érkezésük után már a mellékhelyiségekbe sem engedték, amíg meg nem szavazzák Kárpátalja "újraegyesülését" a Szovjetúnióval. Kérdés, hogy miért kellett újraegyesülnie a Szovjetúnióval, amikor sohasem volt a földje? Akkor mi köze volt a Szovjetúniónak Kárpátaljához? Semmi! 1944-ben a tét az volt, hogy katonai felügyelet mellett meg kell szavaztatni a csatlakozást.

Egy szovjet katona így emlékezett erre az eseményre (jelen volt a moziban):

"Tele volt a mozi terme, elol az asztalnál egy orosz tiszt volt, aki elmondta a gyulés célját: Kárpátalja hovatartozásáról kell dönteni. Kárpátalja Csehszlovákiához, a Szovjetúnióhoz vagy Magyarországhoz tartozzon-e? A legtöbben Csehszlovákiát akarták, utána következett Magyarország, a legkevesebb híve a Szovjet-Ukrajnához való csatlakozásnak volt. A tiszt intett, és géppisztolyos pufajkások állták el az ajtókat. A tiszt újra feltette a kérdést: ki van rnellette, hogy Kárpátalja Szovjet-Ukrajnához csatlakozzon? És kezdetét vette a választási procedúra." Ez a jogtalan döntés sajnos még ma is érvényben van.