[Epitesz-barkacs] jegeso

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 30., K, 13:02:15 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.06.30. 10:32:40 +2h-kor írta:

> Nem semmi kísérleten töröd a fejed!

az utóbbi idők jégviharai, és a széttört cserepek látványa elgondolkodtatott,
hogy mi lenne, ha a házunkat megzáporozná a jég, a mi hullámpalánk
meg a környék ilyen-olyan cserepei, meg a zsindelyes tetői
közül mi maradna meg? melyik lenne túlélőbb?

a kb hasonló árú tetőfedések közül melyik lenne ilyenkor nagyobb szopás,
és melyik az, amelyik  jobb lenne inkább, jobban bírja a gyűrést

> Az acélgolyó akkor se lesz egyenértékű
> a jégdarabbal, ha azonos a tömegük. A jég biztosan sérül a becsapódáskor,
> tehát a helyi nyomás jóval kisebb lesz, mint az acélgolyó becsapódásakor.
> Szerintem a fagolyó közelebb áll a valósághoz.

azt hamarabb lehetne megoldani, a környéken van faesztergályos is,
gondolom, a keményfa jobb lenne

> [...]
>
> Mennyi is a becsapódási energia?
> E=0,5*m*v^2=27J. Nem mondhatnám, hogy valami marha nagy!
> Pl ha valaki képes 5 liter levegőt 0,05 bar nyomással kifújni, abból
> 5e-3 m3 * 0,05e5 N/m2 = 25J energia származik. Igaz, hogy ehhez már
> hosszabb, 2,5 méteres csődarab kell.
>
> Lehet, hogy nem is kell levegős játékot játszani, elég lehet valami
> fakalapács-szerű szerkezetet elkövetni vékony nyéllel... Vagy gumikötélre
> szerkeszteni, csúzliszerű kivitel, csak nem kellene, hogy elrepüljön
> (átfúrva a golyó, rajta átvezetve a gumiszál, aminek a két vég kikötve az

a  fakalapácsszerű vízszintes kiütőt meg egy derékszögű ketyere a függőleges
irányból leeső súly által tudná megütni, és ez a leeső súly meg
növelve-csökkentve más-más energiát adhatna a fagolyó kiütéséhez

lenne odatéve tatai cserép, betoncserép, mindenféle nevű cserepek, hullámpala,
síkpala, zsindelyes (falemezre ragasztott),

és akkor ki tudnánk tapasztalni, hogy melyik bírná az ilyen öklömnyi jegeket,
(és pl. ha a zsindelyes deszka kibírja az öklömnyi jeget, de az xxx fajta cserép már
a tojásméretűt sem, akkor azt az  xxx fajta cserepet messze elkerülöm)