[Epitesz-barkacs] jegeso

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 30., K, 17:27:34 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> nagyon kíváncsi leszek erre a fagolyós próbára, hogy arra mit szól,
> vagy egy üreges vasgolyóra

A vasgolyó mindenképpen más lesz, mert annak nem sérül a felülete, tehát
az erő kis területre koncentrálódik. A jégnek nem nagy a nyomószilárdsága,
szóval egy tyúktojás nagyságú jégdarab felülete biztosan szétkenődik a
becsapódástól, tehát nem tud nagy helyi nyomás kialakulni dinamikusan sem.

Amúgy, ha komolyan gondolod, üreges vasgolyóra tudok forrást! :-) Sőt,
maradt is meg 2 darab. Ezek 7 centi körüli átmérőjűek. Nagy varázslat ez a
net. Beírom, hogy vasgolyó, és megvan a gyártó. Asszem neten rendeltem 10
db-ot (sátorhoz kellett), másnap telefon, és már adták is fel. Ki se
tettem a lábam, és megjött harmadnap.

Azért ez más világ, mint régen! Emléxem olyanra, hogy elindultam a városba
pár anyagot venni, és mivel a munka el volt már vállalva, égen-földön
túrva, de valahonnan muszáj volt beszerezni. Már induláskor pszichésen
rosszul voltam, mert az volt a standard duma a boltokban, hogy "sajnos
nincs". Ez volt a gyakoribb. A ritkább, meg, hogy "csak közületeket
szolgálunk ki". Ezt át is fordítottam: "közületek senkit nem szolgálunk
ki".

Ma meg szinte lehetetlen olyan valamit kitalálni, ami ne lenne valahogy
beszerezhető. Elektronikai holmiknál jó gyakori az ingyenes minta is (a
nyelvet tudók számára) olyan anyagokra, amik régen elképzelhetetlenek
voltak. Emléxem olyanra is, hogy a szar 741-es műveleti erősítőt a gyárból
kellett kilopni, mert nem tudtam beszerezni. Nekem nagyon lesújtó érzés
volt a hiánygazdálkodásban vállalkozósdi. Aszondom, aki nem tapasztalta
meg, az nem tudja, milyen kurva jó dóga van most.