[Epitesz-barkacs] jegeso

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 30., K, 18:17:21 CEST

vajk fekete wrote:
> vazze. most jovok ra: normalis esetben az ilyen uvegtoresteszteket
> ingaval csinaljak.
>
> minden bazi egyszeruen szamithato.

Na igen, de az más. Itt a lehető legnagyobb, földet érni képes jégdarabot
kell modellezni. Ingával, alacsonyról ejtéssel nem lehet ezt a sebességet
produkálni. Ha egy vasgolyót egy 10emeletes ház tetejéről ejtesz le, kb 25
méter lehet, a végsebesség kb 80 km/h. De olyan magasról ejtve nem biztos,
hogy sikerül eltalálni az objektumot.

Én az ingát gumival helyettesítettem, azzal van esély erre a sebességre.

Persze energiával is lehet nyomulni, ekkor jó az inga, ha nagyobb a tömeg,
de ekkor már más lesz minden.