[Epitesz-barkacs] Viz reduktor

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Már. 1., V, 12:16:32 CET

Tanács Dávid  <tanacsdavid at gmail.com> 2009.03.01. 11:18:53 +1h-kor írta:

> Szia!
>
> Sajnos nem. Kiszedtem a szurot mindenhonnan, de akkor is megmarad ez. De
> ha lent nezem a nyomasmerot, akkor is latszik, hogy leesik nagyon, aztan
> indul, es visszanyomja.

gyanakodnék, hogy pl. a  nyomólégüst  méret  lehet kevés

http://www.szido.hu/index.php?cont=ujsag&al=magazin&id=184

Nyomólégüst:
- közvetlen légterű (a víz közvetlenül érintkezik a levegőpárnával)
- membrános (a víz és a semleges gázpárna között gumimembrán van).

A berendezések közös jellemzője, hogy állandó fordulatszámú szivattyút alkal-maznak, amelynek teljesítménye a változó igényeket nem követi. A szivattyú vízszállítása és a pillanatnyi vízigény közötti különbség kiegyenlítésére szolgál a nyomólégüst, amelynek nagyságát a nyomáskapcsolón beállított ki- bekapcso-lási nyomás és a szivattyú vízszállítása, illetve kapcsolási száma határozza meg. Az ilyen berendezéseknél 50-200 l űrtartalmú légüstöket használnak. A rendszer a nyomáskapcsolóval vezérelve a szivattyú szakaszos üzemeltetése (ki- bekapcsolása) mellett és a nyomólégüst kiegyenlítő szerepét kihasználva a beállított nyomásértékek között változó nyomáson szolgáltatja a vizet.
A légüst méretét csak akkor lehet csökkenteni, valamint a nyomáskomfortot növelni, ha a szivattyú teljesítményét a pillanatnyi igényeknek megfelelően folyamatosan változtatjuk. Erre a frek-venciaváltós fordulatszám-szabályozás ad lehetőséget.

Üzemelés
Ha az elvett vízmennyiség kicsi, azaz kevesebb, mint kb. 0,18 m3/h (3 l/perc), a nyomás a hidrofor tartályban csak lassan fog csökkeni. Mikor a nyomás 0,5 bar-ral a kapcsolt érték alá esik, a szivattyú bekapcsol, és addig dolgozik, míg a nyomás a hidrofor tartályban 0,5 bar-ral a kapcsolási érték fölé nem megy. Ezt az üzemmódot szakaszos üzemnek nevezzük.
Ha az elvett vízmennyiség nagyobb, mint kb. 0,18 m3/h, akkor a nyomás gyorsabban esik, és ilyenkor a szivattyú azonnal beindul, majd tartja az állandó nyomást.