[Epitesz-barkacs] áram-felesleg elraktározás

Andras Suller suller.andras at gmail.com
2009. Már. 3., K, 14:11:36 CET

2009/3/3 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:

> Ez nem olyan egyszerű. Csak akkor éri meg, ha a vízbontás, meg a
> hidrogén-oxigén elégetés, meg a tárolással összefüggő veszteségek összesen
> nem olyan nagyok, hogy az egészet értelmetlenné teszi. Ha már beszélnek róla
> így, valószínű, hogy van kidolgozott technológia, de hogy nem lesz valami
> fényes ez a visszanyerés, az biztosnak tűnik.

Ha feltesszük, hogy ennek a vízbontási, tárolási és égetési
folyamatnak 0.5 a hatásfoka, még akkor is olcsóbb lenne az így
előállított áram, mint több jelenlegi erőműé. Persze feltettem, hogy a
"felesleges" áramot atomerőművekben termelnénk meg. Tehát azért
annyira nem érzem kacsának ezt a hírt, és végre lehetne gőzerővel
építeni az atomerőműveket.

> A hidrogénmeghajtású autó eléggé bizonytalan, hogy elterjed. Nagyon ciki a
> hidrogén tárolása bárhol is.

Azért sem terjed, mert nincs elegendő hidrogén, illetve ami van, az
nagyon drága.

> Ami viszont valóban perspektivikus: energia, CO2 és víz felhasználásával
> metanol vagy etanolt előállítani Oláh György módszerével. Erre máris számos
> példa van akár Kínában is. Ezt is el lehet égetni akár autóban is anélkül,
> hogy a meglévő motorokon és üzemanyag tárolási módokon jelentősen
> változtatni kéne.

Ehhez is kell hidrogén, tehát a vízbontást nem lehet elkerülni :)
És ha jól értem, akkor a metanolt nem elégetik, hanem üzemanyag
cellával közvetlenül elektromos áram termelésre használják. Jóval
gazdaságosabb, mint az égetés.

> A másik használhatónak tűnő mód a magasabb helyekre felszivattyúzott víz,
> aztán onnan való leengedés csúcsidőben. Ilyen is sok helyen épült már.
> Nálunk is menne, csak millió ellenvetés volt, mint minden ellen nálunk.

Az ötlet jó, de nálunk nem nagyon vannak magasan fekvő tavak.
Mesterséges tározókat építeni meg elég necces.

psmith