[Epitesz-barkacs] áram-felesleg elraktározás

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Már. 3., K, 14:33:16 CET

Andras Suller  <suller.andras at gmail.com> 2009.03.03. 14:11:36 +1h-kor írta:

> [...]

a vízbontás visszafordítható !!

http://www.kfki.hu/fszemle/archivum/fsz0408/inzelt0408.html
http://www.kfki.hu/fszemle/archivum/fsz0408/FizSzem2004-08.pdf
http://www.kfki.hu/fszemle/archivum/fsz0408/inzelt04081.jpg

 1838-ban vette észre azt, hogy ha vizet elektrolizál, az alkalmazott áram kikapcsolása után ellenkező irányú áram kezd el folyni [11]. Ezt az áramot az okozza, hogy az egyik platinaelektródnál fejlődő hidrogén oxidálódik, míg a másiknál keletkező oxigén redukálódik. Grove kihasználta a felfedezését, és megszerkesztette az első tüzelőanyag-cellát, amelyet - megkülönböztetésül a többi elemtől, amelyekben fémek és vegyületeik közötti reakció szolgáltatta az áramot -
!!!!!!!
 gázelemnek nevezett el [12, 13]. A gázelem két, kénsavoldatba merülő platinaelektródból állt. Az egyik elektród a hidrogén-, a másik az oxigéntartályba nyúlt be. Grove észrevette azt is, hogy az oldatok szintje emelkedik, amikor áram folyik a két elektród között. Ez jelezte a hidrogén, illetve az oxigén fogyását. A Grove-féle tüzelőanyag-elemet az 1. ábrán jobbra mutatjuk be.

Elektrolíziskor a fordított jelenség észlelhető, vagyis a fejlődő hidrogén (h) a katódnál kétszer annyi folyadékot szorít ki, mint az anódon képződő oxigén (o). Ez jól látható Grove eredeti rajzán.