[Epitesz-barkacs] áram-felesleg elraktározás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 3., K, 17:30:49 CET

Hofferek Attila wrote:

> Nem olyan ciki az, mi a vizsgálóállomáson simán palackban kaptuk, ott
> tároltuk, és nem is kellett fosni ha szivárog is, olyan iszonyatos
> szökési sebessége van....

...hogy a gatyád rámenne, ha az autódból úgy szökne az üzemanyag. :-)

Ez a fémhidrid téma érdekes lehet. Talán így lesz valami jobb megoldás. Ez
a palackosdi normál hőmérsékleten, meg a hűtve, folyékonyan tárolás nem
tűnik valami jó megoldásnak.

Azt már hallottam galvánosoktól, hogy a hidrogén galvanizálás során elég
szép mennyiségben be tud épülni a fémek felületébe. Lehet, hogy itt egy
lehetőség, talán ezt is hívják fémhidridnek. Elképzeltem iszonyú felületű
fémszivacsokat, amik akár pártized kiló/liter hidrogént is el tudnának
nyelni.

> Az üzemanyagcellák meg a legigénytelenebb
> valamik, nem koszolósnak el, nem használódnak el.

Ez lehet. De nézve a Mágus által közölt linket, még marha keveset
gyártanak belőle, és jó kicsik a legnagyobb egységek is. De hátha
később...