[Epitesz-barkacs] áram-felesleg elraktározás

Andras Suller suller.andras at gmail.com
2009. Már. 3., K, 18:06:59 CET

2009/3/3 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Nekem más bajom is van a sűrített levegős módszerrel. Van kompresszorom,
> ezért gondolom a következőket:
> Amikor sűrítik, akkor felmelegszik mint a fene, szóval hűteni kell. Ez azt
> jelenti, hogy a belenyomott energia jelentős része elvész. Hacsaknem másra
> használják. (Adiabatikusan kompresszálódik, ez a baj vele.)
> A felhasználás során szintén adiabatikus lesz az a tágulás, ami miatt
> jelentősen lehül, nem jön ki belőle a lehetséges energia, ami akkor jönne
> ki, ha volna ideje a tágulás során a környezetből hőt felvenni. Nekem erős a
> [...]

Ezeket én is olvastam, de gondolom, hogy valahogy megoldották ezeket a
gondokat (vagy éppen azért csúszik ennyit a projekt, mert nem oldották
meg?). A kitágulás során kapott hideget talán a légkondicionálásra
fogják használni.
Sőt, olyan hírt is hallottam, hogy mindössze 80m3 levegő lesz az
autóban, és azzal lesz képes 50-100km-t haladni! De ez nagyon kevésnek
tűnik, mert 1km-re kb 1m3 jutna, vagyis 1 liter levegő kitágulása
során annyi energia keletkezik, hogy az autót 1 méterre elmozdítsa.
Hm, nem is tűnik olyan hihetetlennek.
De még akkor is ott vannak a lámpák, amelyeknek áramot kéne adni valahogyan.

psmith