[Epitesz-barkacs] párizsi

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Már. 7., Szo, 17:49:38 CET

 <szepygab at gmail.com> 2009.03.07. 17:23:01 +1h-kor írta:

> Valóban nincsenek véletlenek :-)
> Olyan ez, mint a haldokló szőlősgazda titka: húsból is lehet
> párizsit készíteni :-)

> A gyárit sem az tartja össze, hanem a bőrkepor és társai.
>
> A húsban ven egy miozin nevű fehérje, ami erősen ragacsos. Ha a
> húst megsózod, és elkezded gyúrni, dögönyözni, akkor ez a fehérje
> kioldódik, és ez fogja összetartani.
> Egyszer próbáld ki, hogy a fasirtnak valób darált húsba nem
> teszel tojást és zsömlét. Sózd meg, fűszerezd be, és kezdd el
> gyúrni. Lehet kézzel is, de a robotgép dagasztó szárával
> [...]

tényleg, nem olvastam el rendesen, :-(   pedig ott van leírva
A felvágottak otthoni készítésének technológiája
Ennek az az oka, hogy a hús egyik alkotórésze, a miozin nevű fehérje a só
hatására oldódik. Ez a kioldódott fehérje lesz a felvágottunk kötőanyaga, ...

http://www.foszakacs.hu/felvagott_10.pdf