[Epitesz-barkacs] hoffmann vízbontó ? Re: hengeres elektroda?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 8., V, 17:59:30 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ezt a hoffmann vízbontót nagyban gyártott formában nem találtam a
> neten

esetleg a margaringyártás terén kell keresgélni. Régen volt a praxisomban
távolról ilyen áramforrás, ami ilyet szolgált ki. Valami 2kA és nemtommár,
hányszáz V-os volt. Nyilván sok sorbakötött cellát használtak. Magát a
cuccot nem láttam, nem tudom, hogy fogják fel a gázokat, de azt tudom,
hogy egy bármilyen galvánfürdőben a gázok eléggé szeparáltan szabadulnak
fel. Tehát az anódlemezekről meg a katódokról is felfelé pezsegnek, és ha
keverednek, az csak a fürdő felett történik meg. És néha keverednek
erősen. Pl zsírtalanító kádnál láttam, hogy szarul érintkezett, és néha
berobbantotta a kádban keletkezett durranógázt. A dobhártyám ki akart
szállni a helyéről. Meg olyan is volt, hogy tartonca akku töltés közelében
köszörülés. Abban a kis térben felrobbant a durranógáz, és szétment a
cella.