[Epitesz-barkacs] aktívszén ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 10., K, 13:11:43 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> szóval ivóvízhez jó, vagy nem ?

Mit akarsz az ivóvízből eltávolítani?
Ha esetleg a klórt, azt úgy lehetne, hogy kéne egy palack, amibe betöltöd
a klórmentesíteni akart adagot, és meg kéne szivatni. Legjobb lenne kézi
esetben egy olyan palack, aminek a nyaka egy hosszú, vékony, párhuzamos
csőszerű valami, abban lehetne dugattyú, amit egy karral lehetne
huzogatni, és lenne rajta szelep is, hogy kényelmesebb legyen.

Színültig töltve (dugattyúig), felhúzva a dugattyút, erős pezsgés
kíséretében távoznak a vízből az oldott gázok, pl a klór is. A dugattyút
visszaeresztve (szelep kiengedi a kiszívott gázokat) meg lehet még egy
mozdulattal ismételni, és kész is.

Arra nincs ötletem, hogy folyamatosan folyó víznél ezt hogy lehetne
megcsinálni. Szerintem az ivóvizet max mechanikai szennyezések ellen
érdemes szűrni, sőt, arra célszerű is, hiszen a vízszerelési törmelék
károkat tehet minden cuccban, csapokban, szelepekben. Egyéb szempontból
különösen a budapesti víz szerintem kiváló, max a klór az, ami
ellenszenvessé teszi.

A fenti módszert lehet, hogy én is megcsinálom, és leszoktatom magam a
különféle ásványvizekről meg egyéb löttyökről, ha másért nem, hát
recessziós okokból. :-)