[Epitesz-barkacs] favagas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 23., H, 13:29:51 CET

Ha már favágás.
Minap valami apróságért elmentem a budaörsi baumaxba, és láttam
fafeldolgozó gépeket.
Az egyik egy körfűrész, olyan 80-90 centi átmérőjű tárcsával. (Nem
tévedés, majdnem egy méter volt az átmérő!) Be lehet rakni a rönköt, és
keresztbe gondolom másodpercek alatt elvágni vele. Vagy 5 centisek voltak
a fogai.

A másik a hidraulikus hasítógép. 4 felé hasítja a rönköt.

Meg kell állapítanom, hogy a mai alap fafeldolgozó munka már nem igényel
régifajta fizikai nagy erőkifejtéseket.

Tényleg, az amcsiknál létezik még az a favágó verseny, aminél baltával
kell rönköt perc nagyságrendű idő alatt kettévágni keresztbe? Ha tudnám,
hogy keressek rá, megnéznék egy-két ilyen videót.