[Epitesz-barkacs] permetezés

Lord Hamilton minyu at freemail.hu
2009. Már. 26., Cs, 00:15:28 CET

Sziasztok!

Mivel 2008-ig (akkor lettünk város) falusi gyerek voltam, így jó pár éve van
tapasztalatom a permetezőkannákkal. Hármat használok. Van egy japán motoros
háti, egy majd 20 literes müanyag háti, valamint egy olasz kézi előre
pumpálós, 8 literes.
Legszívesebben a legkisebbet használtam, mert előre fel lehetett pumpálni
és a bal kézben vittem, a jobbal pedig a permetezőszárat kezeltem. Sajnos a
műanyag tartály megrepedt, már nem működik tökéletesen. A háti műanyagot
akkor használom, ha nagyobb mennyiségben de pontosan célozva kell a
permetszert kijuttatni. Valóban egy kicsit fárasztó, de oda permetezek,
ahova akarok. A motorost főleg lemosó permetezésre használom, mert bőven
viszi ki a lét és messze fel tudom vele lőni a fára. Viszonylag nehézkes a
vastag fúvócső kezelése, valamint nehezebben szabályozható a pontos
kijuttatás és súlya is van. Előnyére mondható, hogy valóban megforgatja a
leveleket , így  tényleg kevésbé kell körbetáncolni mondjuk egy szőlőtőkét.
A volt munkahelyemen gyomirtóztunk olyan szintén japán gyártmányu motoros
permetezővel, ami egy külön tartályból, akár hordóból szívta a folyadékot,
majd a benne levő két dugattyu nagy nyomással végigtolta egy hosszú tömlőn,
amin egy festékszóró szerü pisztoly volt.
Régebben, a szociban divat volt kidobott, kiürült porral oltó palackját úgy
átalakítani, hogy az a permetszerrel feltölthető volt, majd kompresszorral a
megfelelő nyomás bejuttatása után kifújta a levet, mint a hidrofor tartáy a
vizet.(házi vízmű)

Misi