[Epitesz-barkacs] joule féle ketyere

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Már. 27., P, 19:16:29 CET

Szervusz Mágus!

> ezzel akár szélenergiával lehetne vizet melegíteni?

Most elképzeltem egy bojlert, amibe tengely megy és fönt forog. Ám
lehet valami oka, hogy nem használják: igen nagy propeller kellene
hozzá, már közelítené a szélmalom méretet, és ezt még
gyorsítóáttétellel kell csatolni a vízhez. Eddig a pontig egyezik
minden a villanyáram-termelés szükségleteivel, amit rá lehet kötni egy
fűtőbetétre, és így már másra is jó (-:

A szélmalom méretet onnan vettem, hogy egy átlagos vízimalom
teljesítményét számolgattam (Fekete István: Hajnal Badányban c.
regényét olvasva), és ez az 1-3 kW tartományban mozog rendes patakok
esetén.

szia: Balázs