[Epitesz-barkacs] Klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 28., Szo, 20:23:04 CET

Hogy ne unatkozzatok nagyon. :-)

Mostanában az átmeneti időben, amikor hidegek és melegek is előfordulnak,
és a pluszos fogyasztásmérőket próbálgattam, észrevettem, hogy ha a
kültéri tényleg le van deresedve, akkor a leolvasztási periódusban csak
500...650W-ot vesz fel, míg ha nincs lederesedve, ezért jól felmelgszik,
simán felvesz akár 1100...1300W-ot is. Mondanom se kell, hogy ekkor tök
feleslegesen, mert hiszen nincs mit leolvasztania. (Ezek jó régi 3,5kW-os
klímák).

Ezek után fogok tudni csinálni egyszerű áramkört, ami azt teszi, hogy ha a
leolvasztást jelző piros led kigyullad, és az áram nagyobb, mint mondjuk
4A, akkor úgy 10-15 másodpercre elveszi a hálózatot a klímától. (Ha
észrevettem, és arra jártam, magam is ezt csináltam manuálisan.)

Igaz, hogy ezzel alkalmanként csak 5-6Ft-ot lehet megtakarítani, de
naponta akár 20-szor is megcsinálhatja... szóval azért érdemes lehet
megcsinálni a mókát. Télen is vannak olyan napok, amikor nem kell
leolvasztani, akkor is nagyon fel tud melegedni ilyenkor a kültéri.
Korábban azt terveztem, hogy valami dér-érzékelést rakok a kültéribe, de
ezzel az észrevétellel ez fölöslegessé vált. (Igazán beleírhatták volna a
programjába is.)