[Epitesz-barkacs] poliuretan

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 29., V, 20:20:09 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Persze, az a teljesen vízálló faragasztó, amit használok, szintén
> poliuretán. Elég kismértékben dagad (legjobb esetben kb.
> négyszeresre), cserébe sokkal keményebb. Igaz, szerintem pár gyár
> néhány évi termelését le kéne kötni egy ilyen művelethez (-:

Akkor nem erre gondolok, hanem olyanra, ami 20-szorosára dagad, és talán
valami szilika akármi is lehet benne, szóval kőkeménnyé válik. (Már, ha
van ilyen, lehet, hogy csak fantáziálok.)

> Különben érdekes szerkezetet lehetne ebből csinálni: lemenni az
> üregbe, héliummal töltött hatalmas lufikat lentről föllógatni (nem
> kell plafonon függeszkedni), hogy megfelelő, terhelésmentes helyekre
> ne kelljen purhab. Persze a lufik jóval nagyobbak lennének a végleges
> üregeknél, hiszen a purhab összenyomja őket (csak le ne szakítsa).
> Kinyomják, statikailag helyes eredmény, viszont töredék hab kell.

Szerintem ilyen üregeket gázzal megtámasztani igen veszélyes lenne. Ha
statikailag egyensúly van, akkor is csak látszólag jó, valójában
robbanásveszélyes. Lejön egy kis teher... Ha meg többletteher jelenik meg,
akkor beszakad. Ide mindenképpen merev anyag kell.

A héliumos dolgot nem igazán értem, itt a gáz mindenképpen szinte
súlytalan, akármi is lehet.