[Epitesz-barkacs] makdaralo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 2., Szo, 09:25:31 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az ablaktörlő motor hány wattos?
> teljes fordulaton mekkora a fordulatszáma az ablaktörlőnek?

A zsigulié (de szerintem a többi se nagyon különbözik) alapvetően 6-7A-t
vesz fel az aksiból. Viszont simán lehet rá adni jóval nagyobb feszt is.
Én eddig közel 50V-ig mentem el.

Az áttétel meg valami jókora 40-50 körüli, viszont a csigahajtás hatásfoka
alatta van az 50%-nak.

> megint számolni kellene a nyomatékot:
>
> ha napi 8 órában tekernéd, hányas fordulatszámod lenne?

Vegyünk 40W kimenő mechanikai teljesítményt, amit bírhat (nagyon nincs
hűtése), és egy kb 2/s fordulatszámot. (Csak sacc). Ehhez a nyomaték
P=M*omegából M=40/(2pi*n)=3Nm, valszleg elég. Az eredeti karon, ami kb 15
centi, kellett valami 2-3 kilós erő, az 0,15*30N=4,5N, de ez nagyon sacc.
És hát a motor jóval többet is bír, csak tényleg nincs hűtése. A
csigahajtómű viszont elég gázos, műanyag kerék van benne nem túl nagy
kerekekkel, szóval lehet, hogy ha rendesen meg van terhelve, nem valami
nagy erőt bír.

Lehet, hogy ott is hibádzik a számítás, hogy a motor ugyan 6,5A-es
névlegesen, de másfél amper az üresjárási árama, akkora a saját surlódása.
Nem a csigahajtómű miatt, hanem a saját csapágya, szénkeféi miatt.