[Epitesz-barkacs] dagasztás Re: idozitett kenyersutes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 4., H, 21:45:52 CEST

Balázs Bámer wrote:
> Szervusz HJózsi!

> Ezt hogyan oldják meg? Most készül a kompresszorom tekercselése, és
> eszembe jutott, hogy jó lenne ilyen.

Mitagadás, nem tudom, hogy ebben a gépben konkrétan hogy van megoldva, hol
az érzékelő. Olyat szoktak csinálni, hogy bele van a tekercsbe dugva
valami termisztorféle, onnantól már csak az elektronikától függ a dolog.

A kompresszorod, ha elkészül, jó lesz enélkül is, ha vigyázol arra, hogy a
kapocsfesze mindig meglegyen. Az én régi kis kompresszorom úgy égett le,
hogy kölcsönadtam valakinek, és ő jó sokat használta egy autó
kifúvatására, de marha hosszú hosszabbítón át. Ezért jó alacsony volt a
kapocsfesz, és ekkor ugye a leterhelt aszinkron motornak nem a tekercse
melegszik saját magától, hanem a forgórész a nagy szliptől. A
nyomaték-fordulatszám görbén az üzemi pont közel kerül a billenő
nyomatékhoz, ami a fesz négyzetével arányos kb.

Mivel maga a kompresszor egy adott terhelést jelent a motornak, nyilván
hozzá méretezték valahogy, így a védelem lehet, hogy elég, ha
feszcsökkenést, vagy feszcsökkenést és időt együtt kezel.

(Annak ellenére, hogy ezt én ilyen frankón tudom, semmi ilyesmit nem
csinálok az újabb kompresszorral. Ha ezzel is megszívom, akkor már
biztosan fogok. :) )