[Epitesz-barkacs] Lefolyocso tisztito spiral

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 5., K, 18:02:51 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a rugalmas burkolatra arra gondoltam, hogy egy 6-os belsejű, 12mm
> külsejű  vásznas gumicső lenne a "bowden" külseje, vagy pl. fékcső
> kapna bele zsiradékot?

Asszem teflon cső szokott lenni az, ami közvetlen érintkezik a bowdennel.
Nem tudom, mire akarod használni, nekem van egy ilyesmim, kb 1 méter
hosszú, fogtechnikusi szerkezet. Egy ismerősöm szerkesztett a bemenetére
egy porszívó motort, sokáig ezzel fúrtam nyákot, de sosem tudott olyan jól
futni, rezgésmentesen forogni a vége, hogy ne törjön könnyen a vídiafúró.
Mindenféle trükköt kellett alkalmaznom, megvezetni a bowdenes akármit,
mert nem volt mindegy, hogy merre kunkorodik, jóllehet az asztal fölött
lógott. Tömegeket szerkesztettem a fejre, hogy még kevésbé rezegjen, de
sose volt jó. Pedig nagyon finom szerkezet maga a fejrész, csak hát maga a
bowden képtelen egy fix görbe vonal körül forogni.

Aztán vettem egy proxxon masinát, azóta ez nyugdíjazva van.