[Epitesz-barkacs] Lefolyocso tisztito spiral

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 5., K, 19:55:33 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 1 - 2 kW-os ketyerét kézben tartani nehezebb, mint akár hátra venni
>
> pl  háton tartani egy  kis benzinmotort, és egy bowdennel kivinni
> pl. egy gallyazó láncfűrészre

Na igen, ez kétségtelen. Ilyesmit szeretnél csinálni? Azért ez elég húzós
feladat ám! Lehet, hogy a csatornamatató sok tisztítást kiszolgál, de ez
egy merőben más alkalmazás. A nyomaték is jóval nagyobb, és perc nagyrendű
idő alatt fog annyit forogni, mint az eredeti alkalmazásban egy szaki
kezében egész életében.

Nem lehet, hogy vannak ilyesmi gallyazófűrészek készen, gagyiware
kivitelben, ami még persze bőven megfelel egy háztartásban?
Nekem amúgy van egy sima nyeles cumó, meglepően könnyű vele levágni
magasan lévő ágakat. A nehézség max ott van, hogy ha terebélyesebb, nem
akar lejönni.

> esetleg Brushless motor, de ez még az 1LE-t sem éri el :-(

Van abból jó nagy is, de az árából (meg ami még kell hozzá) a legprofibb
gallyazófűrészgépet is megveheted. :-)

> esetleg egy talicskán egy levegős kompresszor és levegős ketyere, ha
> 6bar -ral 2kW-os teljesítményt elő lehetne állítani

Ez nem rossz ötlet, de ilyet barkács módon nem tudsz csinálni. És hát
rohadtul zajos. Minden levegős szerszám marha zajos, na és nem olcsók. 2kW
esetén másodpercekig jár egy 50 literes tartályról is csak. Akkor is, ha a
kompresszor maga is 2kW-os, és folyamatosan jár. Jó szar a levegős
rendszer hatásfoka.