[Epitesz-barkacs] porszivo motor
Mágus Bérprogram Demo
magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 7., Cs, 03:33:59 CEST
vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> 2009.05.06. 21:05:25-kor írta:
> csak az a futoventi jo ha 3000-e forog, a porszivomotor meg alsohangon
> 30000-et, de inkabb tobbet.
hibakeresésnél egy orvosi fonendoszkóp nagy segítséget tud nyújtani
Egy Moszkvics 403 -as motorterében egy nyöszörgő csapágyat kellett behatárolni.
egy ilyen fonendoszkóppal alapjáraton forgó motort végigfüleltem, és a dinamónál
90%-os pontossággal azt is ki lehetett hallani, hogy a dinamó melyik csapágya a ludas :-)
egyszer a szelepemelő himbáknál is sikerült "kihallani", hogy a 8 himba közül melyiket
kell utánaszabályozni :-)
viszont ha siklócsapágy van, egy kis "zsírozás" nem javíthatna? szovjet
mosógép ürítőszivattyújánál ( "összeállt" a tengely a bronzelemmel, és a
szétszedés után) egy cseppnyi libazsírral rásegítettem az "olajfilmhiányra
utaló jelek" csökkentésére :-)
------------
egy műegyetemi jegyzetben utalnak az olajfilmhibára:
"A rezgésdiagnosztika szerepe az erőművi turbina-generátor ...."
"A siklócsapágyak alapvető hibái az olajfilm instabilitások, melyek a spektrumokban jellegzetes frekvenciájukkal { (0.42 ÷ 0,48) x n } jól azonosíthatóak. A megnövekedett hézagok a felharmónikusok megemelkedésével és esetenként tört harmónikusok megjelenésével is párosulnak. "
"A gördülőcsapágy hibák a rezgésspektrumokból általában jól azonosíthatóak. A csapágyak geometriai adatainak, a csapágyat terhelő erőhatások hatásvonalának valamint a fordulatszámok birtokában számíthatóak az egyes elemek (külső gyűrű, belső gyűrű, gördülőelem, kosár). hibafrekvenciái. Az összefüggéseket szinte minden rezgésdiagnosztikával foglalkozó irodalom ismerteti. "
------------
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról