[Epitesz-barkacs] Biomassza házi hasznosítása

Beetle Gery gery_the_beetle at hotmail.com
2009. Május. 7., Cs, 11:17:02 CEST

Így igaz, ugyanakkor a fő célom az energetikai célú hasznosítás (ez az ami kimaradt:) ), országunk fekvése miatt ugyanis a téli időszak fűtésigényes. Ezt kihasználva pedig elektromos áramot is lehetne termelni, amit az elektromos művek mindenképp megvásárol, még ha időközben szigorítás is lesz (ma még bármilyen házi elektromos termelést átvesznek) ha megújuló forrásból tápláljuk az elektromos termelést, az csak jó. :)

Komposztálás többekközt azért nem érdekel, mert az alap modellem a városi környezetet szimulálja, ahol nem általánosan alkalmazható, ugyanakkor igyekszem a rendszert komplexre, de nem bonyolultra készíteni, a komposztálás pedig (ha szakszerűen végezzük) odafigyelést, és gondoskodást igényel, arról nem is beszélve, hogy meg kell válogatni a bekerülő anyagokat is.
Persze ahol megvalósítható, a komposztálás nagyon jó és fontos feladat, hiszen ha csak a gyepet is akarjuk zöldebbé varázsolni, akár házilag is felhasználható. Nálunk is van komposzt domb (nem hagyományos, rendszeresen átforgatott, és szakszerűen kezelt) de pl. nagyanyámnál meg egy kis elkerített része van, ahova mindent beönt, a maradék ételtől kezdve a diófa levélen át. Rossz minőségű, és nem eléggé tápláló. Ahhoz, hogy valaki komposztálni kezdjen, minimum akarat, és pontos utánaolvasás kell, amit a célcsoportomról nem lehet általánosan állítani. :)

Most mennem kell ZH-t írni, de még folytatom a választ este. Mindenesetre köszönöm az érdeklődést! :)

Gergő