[Epitesz-barkacs] porszivo motor

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Május. 7., Cs, 16:36:26 CEST


szepygab at gmail.com wrote:
> Mágus Bérprogram Demo  írta 6 May 2009  18:58 levelében:
>> milyen típusú?  az üll~Ni úton (régen SKF) ma fene tudja milyen cégnévvel
>> lev~N csapágyas boltban párszáz forintért kapnál csapágyat
> A porszívómotorok siklócsapágyasok szoktak lenni. 

Amit én láttam az egy se siklócsapágyas volt, hanem a kommutátor oldalon 
mezei 608-as, a lapát oldalon 608-as vagy 609-es porvédős csapágyak voltak 
benne. Ezeknek a határfordulatszáma 34-38ezer RPM körül van.

Most javítottam egy porszívót. Süvített, és a kommutátoron égett volt két 
szelet. Ez eléggé furcsa, mindenesetre kicseréltem a csapágyakat, 
csiszolópapírral megigazítottam a kommutátort. Pár próba alatt ismét 
feketedett a kommutátor. Megforrasztottam az eredetileg sajtolós kötést, 
mondván biztos laza. Ugyanúgy melegedett az a két szelet. Esztergán 
felszabályoztam, századon belüli pontossággal futott a csapágyhelyhez 
képest. Motorba vissza, még jobban szikrázott mint előtte...
Nagyító alatt megnézve látszott, hogy a két szelet alatt el van repedve a 
kommutátor, a nagy fordulaton jött kifelé a szelet, és ott mindig "eldobta" 
a kefét. Még jó hogy nem szállt szét miközben nézegettem...

Ez jelen pillanatban selejtnek minősíthető, mert aki itt helyben kommutátor 
cserét vállal, minimum 20ezret kér a munkáért, legutóbb tekercseléssel 
együtt 38ezer+ÁFA volt egy 750W-os normális méretű (nem porszívó) forgórész 
felújítása.

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról