[Epitesz-barkacs] porszivo motor
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Május. 7., Cs, 16:36:26 CEST
szepygab at gmail.com wrote:
> Mágus Bérprogram Demo írta 6 May 2009 18:58 levelében:
>> milyen típusú? az üll~Ni úton (régen SKF) ma fene tudja milyen cégnévvel
>> lev~N csapágyas boltban párszáz forintért kapnál csapágyat
> A porszívómotorok siklócsapágyasok szoktak lenni.
Amit én láttam az egy se siklócsapágyas volt, hanem a kommutátor oldalon
mezei 608-as, a lapát oldalon 608-as vagy 609-es porvédős csapágyak voltak
benne. Ezeknek a határfordulatszáma 34-38ezer RPM körül van.
Most javítottam egy porszívót. Süvített, és a kommutátoron égett volt két
szelet. Ez eléggé furcsa, mindenesetre kicseréltem a csapágyakat,
csiszolópapírral megigazítottam a kommutátort. Pár próba alatt ismét
feketedett a kommutátor. Megforrasztottam az eredetileg sajtolós kötést,
mondván biztos laza. Ugyanúgy melegedett az a két szelet. Esztergán
felszabályoztam, századon belüli pontossággal futott a csapágyhelyhez
képest. Motorba vissza, még jobban szikrázott mint előtte...
Nagyító alatt megnézve látszott, hogy a két szelet alatt el van repedve a
kommutátor, a nagy fordulaton jött kifelé a szelet, és ott mindig "eldobta"
a kefét. Még jó hogy nem szállt szét miközben nézegettem...
Ez jelen pillanatban selejtnek minősíthető, mert aki itt helyben kommutátor
cserét vállal, minimum 20ezret kér a munkáért, legutóbb tekercseléssel
együtt 38ezer+ÁFA volt egy 750W-os normális méretű (nem porszívó) forgórész
felújítása.
--
((( Móczik Gábor )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról