[Epitesz-barkacs] Biomassza házi hasznosítása

Beetle Gery gery_the_beetle at hotmail.com
2009. Május. 7., Cs, 22:17:55 CEST

Van, több lehetőség is, már utánanéztem néhánynak, de nagyon mélyen a zsebedbe kell nyúlni, hogy gazdaságosan, és főleg jó hatásfokkal tudj elektromosságot előállítani.

Szerintem csak CHP tech. jöhet számításba, a háztartási igények rendkívül szélsőségesen változó elektromos áram felhasználása miatt. Emellett nyilvánvaló, hogy csak az elektromos művekkel karöltve lehet ezt megoldani. Jó tervezéssel, és nagyon jó, gazdaságos energiafelhasználással elérhető, hogy az az áram, amit télen termelsz a fűtés mellett, elegendő nyárra is. Megoldható az is, hogy nyáron is fűts (mrmint fűtéssel hűts, abszorpciós mószerrel, bár drága a telepítés) és akkor nyáron is mehet az energiatermelés... akárpénzt is szerezhetsz :)

Ahogy látom 2 út van:

Biogáz/fa elgázosítás + régi zsiguli motor felpolírozva és kipuccolva, hozzá MINŐSÉGI! generátor, és még ami elektronikailag kell stb.

Bármilyen tüzelőanyag elégetése, és gőzenergia hasznosítás (érdemes ezesetben gőzturbinával megoldani, mert sokkal jobb a hatásfok) plusz a generátos stb, vagy gőzenergia helyett stirling motor + generátor.

Érdekes lenne a gázurbina is, de sajnos még nem is hallottam házi ázturbináról (és akkor a zajterhelésről ne is beszéljünk :) )

Ha érdekel, elő tudok ásni pár anyagot ezekről... de nem ma...

Üdv:
G.