[Epitesz-barkacs] Biomassza házi hasznosítása

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 9., Szo, 12:27:57 CEST

vajk fekete wrote:
> vagy hajthatnad a klimakompresszort tengelyrol...

Elvileg igen, gyakorlatilag még a nyomorult klixonhoz se férek hozzá.

Ami viszont tutira el fog előbb-utóbb terjedni: a nyári klímahasználat,
tehát a hűtés során nem kompresszoros, hanem abszorpciós ketyeréket
használni napkollektorról táplálva. Meglepne, ha nem lennének már itt-ott,
jobb helyeken ilyen cuccok.

Más:
Ma reggel bekapcsolatam a tv-t csak úgy, és éppen a passzív házakról volt
szó. Nálunk épphogy csak kezd moccanni valami ezügyben, erre mit mond a
fiatal építészmérnök? Hogy a közeljövőben, akár már 2011-től, de egy
évtizeden belül kb már várható, hogy kötelező lesz az új építésű házaknál
a passzív ház technológiát alkalmazni.

Nemtom, ki hogy van vele, én ezt jó dolognak tartom, csak kicsit nagy a
lépés, nem? Mintha a falusi anyókát, akinek tönkrement a biciklije,
köteleznénk, hogy csak olyan újat vehet, amiben visszatáplálós rendszerű
elektromos hajtás van, vagy mittudomén hibridautót. :-) Tele van az ország
szarabbnál szarabb házakkal, szerintem nem lehet rögtön ekkorát lépni. A
lehetőség az persze más, azt érdemes vonzóvá tenni, na de kötelezővé? Ez
is olyan magyarosch lesz, ha bevezetik.

Vagy jó alaposan félreértettem valamit.