[Epitesz-barkacs] passzivhaz volt Biomassza hĂĄzi hasznosĂ­tĂĄsa

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 10., V, 15:44:10 CEST

Balázs Bámer  <bamerbalazs at gmail.com> 2009.05.10. 15:02:14 +2h-kor írta:

> Ez nagyon célszerû gondolat. Elég kellemetlen úgy felújítani, hogy
> közben mindig laksz valamelyik sarokban, nem lehet átfogó mûveleteket

igaz....

> végrehajtani. Különösen, hogy úgy tartják, az elsõ házát az
> ellenségének építi az ember (-: ha építész vagy, lehet, hogy sok
> hülyeséget írok neked laikusként).

> gondolkoztam a lehetõségeken, tavasszal az építész is, de õ elnagyolta
> a gondolkodást. Iszonyat sok kis részletet én módosítottam még a
> terven, hogy benapozás, kivihetõség, használhatóság stb jobb legyen.
> Õt, mint építészt nem ajánlanám. Aztán kifutottunk az idõbõl, azaz nem

pedig kamarai tag .....

> lett kõmûves (áprilisban már lehet, hogy késõ, májusban még inkább).
> Hát utólag megköszöntem az isteneknek, hogy nem lett, mert õk így
> vigyáztak ránk: még nem volt eléggé letisztázva a terv (engedélyezési
> volt, és a kiviteli terv az összes csomóponttal nagyon nem hülyeség,
> bár igen drága).
>
> Volt még egy tél gondolkodni, beszélgetni. Utána elkezdõdött az
> építkezés az alapozással, ahol kb. 50kFt-vel átvertek és tíz centivel
> szélesebbre csinálták a házat... utólag nem bánom, bár a megrendelt
> gerendák is buktak rajta, át kellett tervezni a födémet. Az alappal

nem az kivitelezõ zsebe bánta...

> kezdõdött az az A4 oldalnyi lista, ami a tervtõl eltérésünket
> listázta, és az engedély módosításának alapja lett (-: volt statikai
> hülyeség is benne, a statikus sem figyelt föl rá)

pedig kamarai tag volt az is....

> Itt jött jól a kõmûvesünk hozzáértése és szemlélete, akinek szintén
> nagyon sokat köszönhetek (bár a kéményt elrontották). Õ, ha nem kéne
> építészterv, a régi építõmesterek mintájára iszonyat jó házakat hozna
> létre.

hát ezért sem engednék a kamarák, hogy a régi építõmesterek önállóak legyenek

> Kiviteli terv nélkül naponta tucat fontos döntést kell hozni, amit
> vagy te hozol meg, vagy a kõmûves (-: én szerencsére végig itthon
> dolgoztam.

hát a frissen készült, új tudományok mellett  elszúrt épületeket látva
a TV-ben, becsurog, kireped, lerohad, megpenészedve, stb.
hogy már nem az elsõ, hanem a sokadik épült az ellenségnek :-(