[Epitesz-barkacs] passzivhaz volt Biomassza házi hasznosítása

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 10., V, 16:01:38 CEST

Beetle Gery wrote:

> [...]

Hát akkor baromi sok lehet. Valszleg már az elsõ évben megtérülne, ha
beraknál 1-2 klímát. Nekem legalábbis nagyon bevált. Ez se lesz olcsó, de
hogy kb harmadolja a fûtésre szánt villanyköltségeket, abban szinte biztos
vagyok. Valamint megoldódik egy dolog: az ezzel fûtött helyiségekben
lent-fönt azonos lesz a hõmérséklet. Ezért aztán a födémnél szokásos jóval
melegebb miatti plusz veszteség elmarad.

A többi dologhoz nem tudok érdemben hozzászólni, de van egy olyan érzésem,
hogy érdemes lenne egy fantáziadús praktizáló építészt elhívni, aki vagy
maga, vagy mást bevonva statikailag is megnézi, mi az ábra. Esetleg
itt-ott egy kis leásás a fal mellett fog kelleni.

Néha meghökkentõen jó dolgok születnek régi ház totál felújításából. Itt a
környékemen is volt nem is egy öreg ház, és csodaszép dolgokat mûveltek
belõlük. (Legalábbis kívülrõl, fotóznom kellett volna, hogy mibõl mi
lett.)

hjozsi